fitipalDDi 3 Napisano June 7, 2010 Share Napisano June 7, 2010 Kje pa je od Monaka video? Link to post
gregor vodicar 476 Napisano June 7, 2010 Share Napisano June 7, 2010 Hud video Godlar :wink: Link to post
gregor vodicar 476 Napisano June 8, 2010 Share Napisano June 8, 2010 Mene zanima,ali si morda z čim pomagate pri nastavitvah dirkalnika za specifično oz.posamezno progo?Kajti meni je to največja muka,napamet nekaj spreminjat prestavno razmerje,ter ostale nastavitve!Ali mi lahko daste par nasvetov glede nastavitev samega dirkalnika,z čim si vi pomagate itd.,....Hvala že vnaprej za nasvete Ps.:Sicer sem našel navodila,ki jih imamo na naši strani,ampak me zanimajo vaše izkušnje,ki so pomojem bogate!!! Jest najprej pogledam prejšnje proge in potem vzamem kakšen setup od prejšnje dirke katera je potekala na podobni progi. Za kanado sem kot "basic" vzel setupe iz Avstralije saj je sama karakteristika proge precej podobna. Prestavno razmerje jaz osebno nastavim tako, da se mi na kvalifikacijah s prazno posodo za gorivo mašina zvrti skoraj do konca, pa popravim vmesne če vidim, da mi pride ravno na kakšne trapaste obrate sredi ovinka. Vertikalni naklon gum oz. camber je tako da hitrejši kot so ovinki, večji je negativni kot (v kanadi bo ta kot dokaj majhen saj hitrih ovinkov praktično ni). Vzmetenja jaz nastavljam tako da probam kako se obnaša dirkalnik. Načeloma na hitrih progah trši sprednji konec (cca 140Nm) zadnji pa ponavadi med 80-100Nm... Tukaj v kanadi mogoče celo nekaj več, saj je pospeševanje kar velik problem na tej stezi. Pritisk v gumah je precej odvisen od samih temperatur gum. Višja kot je temperatura višji pritisk naj bi bil, vendar le do neke razumne mere (jaz osebno pritiska ne nastavljam preko 135KPa) V kanadi si verjetno že opazil, da je velik problem ogreti gume preko 90 stopinj, zato tukaj uporabljam precej nizek pritisk v gumah in sicer med 115-120KPa. Višino nastaviš tako da je čimnižja vendar, da ti avto še ne naseda. Če ti lahko uporabiš tudi packerse ki nekoliko zmanjšajo nasedanje ali pa stršaš vzmeti (springs), kar je v upoštev prišlo v Turčiji zaradi nasedanja sredi ravnine.. To so pač neke osnove.. tiste bump, rebump in podobne fore pa sam niti ne spreminjam preveč. Tukaj vem edino to, da v osnovi stršam zadnji konec(višam vrednosti), če imam težave z prekrmarjenjem pri pospeševanju (če slučajno ne veš.. prekrmarjenje je ko ti odnaša zadek, podkrmarjenje je ko ti sprednji konec sili iz ovinka). To je to zaenkrat.. če te še kaj zanima povej pa ti odgovorim če bom vedu. Drugače imaš pa na forumu tudi vodič, ki ga je izdelal Maf in je za moje pojme zelo dober. EDIT: Pozabil sm omeniti še razmerje teže naprej:nazaj. Bolj kot imate težo proti zadnjemu koncu, bolj ozdiven je sprednji konec se pravi, da avtomobil bolje zavija in ima tudi boljši oprijem, vendar je potem avto težje obvladljiv na izhodih iz ovinka ravno zaradi prekrmarjenja ki se pojavi (moje nastavitve tu so cca 45:55-44:56)Zato je treba velikokrat najti kompromis saj bi bilo za kvalifikacije velikokrat najbolje težo dati povsem nazaj vendar se je treba zavedati, da je potem možnost napak na dirki veliko večja. Sam osebno to kombiniram tudi v kombinaciji z višino krilc. Če mi avto podkrmari raje pustim prednje krilce tako kot je, ker s tem ne izgubim veliko na končni hitrosti in premaknem težo nekoliko nazaj, ravno obratna zgodba se zgodi če je avto prekrmarjen. Zadnje krilce pustim in težo premaknem nekoliko naprej. To je bil tudi razlog, da je Mercedes povečal mednosno razdaljo, saj so tako več teže spravili na zadnjo os, kar veliko bolj ustreza MS-ju, ki ima rad prekrmarjen dirkalnik, kar nebi mogli trditi za Buttona, za katerega je bil tudi prvotno zasnovan letošnji dirkalnik Mercedesa. Lp! 1 Link to post
silicijeva dolina 1 254 Napisano June 8, 2010 Share Napisano June 8, 2010 Hvala Gregor,za tako izčrpno napisan članek oz napotek Zares uporabni napotki,ki so pri meni kot začetniku še kako potrebni,saj nameravam naslednjo leto odfurat celotno sezono!!Letos pač to ni bilo mogoče,saj sem prepozno zvedel za tole stran!! Hvala še enkrat!!!! Link to post
SchumacherM 58 Napisano June 8, 2010 Share Napisano June 8, 2010 Glede teže je zelo od posameznika odvisno. Meni dost bolj paše nazaj do 43:57, če ne mi je zadnji del prelahke in ga nese. Seveda to zato, ker vse druge nastavitve za sabo dost potegnejo. Ampak osnove, bolje rečeno kar postopek ti je Vodičar dal zelo dober. Ni kaj falit, so pač tu finese posameznika. =) Link to post
silicijeva dolina 1 254 Napisano June 8, 2010 Share Napisano June 8, 2010 Kako se imenuje zavihek,kjer uravnavaš težo dirkalnika??Mogoče Weight distribution?Kajti pri tem igra veliko vlogo tudi vzmetenje!!Več teže odzadaj,trše vzmetenje zadaj in obratno,kajne?!Ugotovil sem,da je vse povezano in,da je zares potrebno delati kompromise!! Idealno pa ni nikoli!! Link to post
gregor vodicar 476 Napisano June 8, 2010 Share Napisano June 8, 2010 Ja Benjamin tako je. Bračič tudi ti imaš povsem prav. Že med nama z Mesaričem je precejšnja razlika, saj imam jaz raje avto, ki je stabilen in se lepo pelje kamor ga usmeriš, medtem ko ima Mesarič raje nekoliko bolj prekrmarjen dirkalnik. (podobno kot Schumi in Rosberg samo da so tukaj zamenjane vloge, pa pozna se, da je Mercedes predelal dirkalnik ki mu zdej bl paše ) Link to post
gregor vodicar 476 Napisano June 8, 2010 Share Napisano June 8, 2010 A mogoče kdo ve kje bi se dalo spremeniti učinek zavetrja? Mislim na tak način, da bi bila hitrost dirkača v zavetrju višja kot je sedaj, saj trenutno skoraj ni razlike . Sprememba bi povečala število prehitevanj in mislim, da bi se tudi nekoliko bolj približali realnosti. Je pa problem, ker ne vemo kje bi se to spremenilo. Gledal sem hdv file pa nisem našel nič konkretnega. Verjetno kje piše kakšen slipstream effect oz. kaj v tem stilu. Če bi kdo rad sodeloval pri testiranjih majhnih spremembah moda, (zavetrje, gume, poškodbe) naj mi pošlje ZS ali mi piše na msn. (gregor_vodicar@hotmail.com) Lp! Link to post
marko 36 Napisano June 9, 2010 Share Napisano June 9, 2010 Zelo lepo napisan vodič za setup, upam da bom kdaj tut sam zdej znal narest kak setup... čeprav ponavadi dobim od Gregorja setup ki mi najbolj sede, ker mi volan ravno ne dopušča prekrmarjene vožnje. Hvala za izvirnost!! Link to post
FBR18 112 Napisano June 9, 2010 Share Napisano June 9, 2010 Kolk mate potem že kaj čase z polnim tankom... da vem preden kaj probam odpeljat. Link to post
PEK 2 291 Napisano June 9, 2010 Share Napisano June 9, 2010 Jast sem vozil visok 1:18 se mi zdi, z race setupom iz Turčije (čeprav se mi zdi da je to ni pravi setup, ker sta stezi drugačnih specifikacij). Link to post
gregor vodicar 476 Napisano June 9, 2010 Share Napisano June 9, 2010 Z Mesaričem sva učeraj vozila nizkih 1.18, ostali pa okoli 1.19.5. Govorim za poln tank.. Link to post
Rok Lainšček 4 Napisano June 9, 2010 Share Napisano June 9, 2010 Jaz sem kar nekako presenečen nad tem, kako hiter sem tu. Časi: -polni: 1m19.3 -prazni: 1m15.6 Link to post
Recommended Posts