Skoči na vsebino

Fizika


markop

Recommended Posts

7 minutes ago, 123 said:

Kako maš nastavljen avto določa kje rabš met temp asfalta in obratno. Recmo nek setup rab 50° da shajca gume alpa sam 20°. Priporočam tyre temp widget za temp površine gum. Tm tud za vsake gume da optimalne temp. Sam niso updejtal vrednosti že pol leta, ker kunos ne izda novih vrednosti. 

sej set ima neko vezo, ampak tuki se gre za podlago. Jst ti pa priporočam dev appe, ker tisti zdownloadani so lahko buggani :)

Link to post
  • Odgovori 105
  • Created
  • Zadnji odgovor

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Marko, tebe bi mogli v enem elitnem Audijevem oddelku za dirke 24 ur zaposlit. Tam bi inženirje uničeval s tvojimi vprašanji. Posledično bi verjetno odkrili kakšno noro uporabno stvar.  

Pa sej enako pravijo za AC... Da jim engine realne podatke pretvori v fiziko. Enostavno vseh podatkov ne moreš dobit od proizvajalca in tuki vsi začneje fejkat. zato hoče Stefano "poenostavit" model g

Zanimivo je ja. Vsi pametni sam ben neč neve. Pa iz špila u špil drgač... glede na to, da so to vrhunske simulacije, sploh nebi smelo bit razlik. Simulacija realne fizike je lahko samo ena. V e

@sarabwt: pri isti temperaturi je lahko vreme oblačno ali sončno. To bo imelo vpliv na temperaturo asfalta. Nekako se to prenese na grip. Za motoGP sem prepričan. Skozi govorijo o temp asfalta in to povezujejo z gripom. Neglede na temp ozračja, ki pa vpliva na temp asfalta. 

 

Uredil - MarkoP
Link to post
pred 35 minutami, MarkoP je napisal:

Kakor jaz razumem AC določi temepraturo ko starta session in je pol konstantna. Tako temp ozracja kot asfalta. Nikjer nisem zasledil drugače.

 

pred 32 minutami, sarabwt je napisal:

hahaha sej tud Aris je tko reku xD in nism opazu da bi se dinamično spreminjala :D Murn kolk si ti ziher glede tega? :P

Sem šel še enkrat preverjat server loge in vidim, da imata prav. Na začetku sessiona se nastavi in je potem skozi session konstantno ... Skret tale AC.

Link to post
22 minutes ago, MarkoP said:

@sarabwt: pri isti temperaturi je lahko vreme oblačno ali sončno. To bo imelo vpliv na temperaturo asfalta. Nekako se to prenese na grip. Za motoGP sem prepričan. Skozi govorijo o temp asfalta in to povezujejo z gripom. Neglede na temp ozračja, ki pa vpliva na temp asfalta. 

 

ammm... ne, na temperaturo asfalta vpliva samo sonce (za segrevanje) in asfalt (Zemlja, bodisi kopno ali pa morje) segreva ozračje (zrak hladi asfalt, enako kot hladi gume).

Govorijo komentatorji in najlažje je razložit to tako, da je asfalt prveč ogret, ampak ni nujno, da je to edini/glavni razlog za grip. Pri višji temperaturi se (baje) izločijo iz asfalta olja, kar ti ne pomaga pri gripu. To v iRacingu simulirajo, ker imaš na pregreti idealni liniji manj gripa :) Spet, nisem znanstvenik, tko sm bral, tko vam povem.

Kaj si jst mislem o tem? Noben nima pojma kaj govori, ker še nism našu zaneslivega članka na to temo.

Uredil - sarabwt
Link to post

Nov tukaj ;)

@sarabwtuf to zgleda pa odlicna knjiga (Y)

Jaz vam lahko samo razčistim da na temperaturo gum "direktno" najmajn upliva temperatura zraka saj prek konvekcije se toplota znatno pocasneje prenasa kot prek kondukcije (konvekcija površina-zrak, kondukcija površina-površina) to pomeni da asfalt bistveno lazje segreje gumo kot jo zrak pohladi ali segreje. Iz tega sklepam da je za temperaturo gum najbolj pomembna temperatura asfalta in pod kaksno obremenitvijo je guma da se greje.

kar se tiče gripa gume je pa po mojem mišljenju podobno kot so ze nekateri rekli, ima neko določeno temperaturno območje v katerem ima maksimalen grip drugje ga ima pa majn. V AC nevem kako to oni upoštevajo, v RL pa proizvajalec pnevmatik sformulira gumo tako da ima optimalen grip pri določeni temperaturi s pomočjo kemijske čarovnije xD. če navlečem na trenutni primer, zimske gume delajo najbolje pri trenutnih razmerah to pomeni pod 10°C, letne so pa useless pod 10°C to lahko uprasate vse ki so se danes poskusali voziti po snegu z letnimi :D

Uredil - sniperprof
Link to post
35 minutes ago, sniperprof said:

Nov tukaj ;)

@sarabwtuf to zgleda pa odlicna knjiga (Y)

Jaz vam lahko samo razčistim da na temperaturo gum "direktno" najmajn upliva temperatura zraka saj prek konvekcije se toplota znatno pocasneje prenasa kot prek kondukcije (konvekcija površina-zrak, kondukcija površina-površina) to pomeni da asfalt bistveno lazje segreje gumo kot jo zrak pohladi ali segreje. Iz tega sklepam da je za temperaturo gum najbolj pomembna temperatura asfalta in pod kaksno obremenitvijo je guma da se greje.

kar se tiče gripa gume je pa po mojem mišljenju podobno kot so ze nekateri rekli, ima neko določeno temperaturno območje v katerem ima maksimalen grip drugje ga ima pa majn. V AC nevem kako to oni upoštevajo, v RL pa proizvajalec pnevmatik sformulira gumo tako da ima optimalen grip pri določeni temperaturi s pomočjo kemijske čarovnije xD. če navlečem na trenutni primer, zimske gume delajo najbolje pri trenutnih razmerah to pomeni pod 10°C, letne so pa useless pod 10°C to lahko uprasate vse ki so se danes poskusali voziti po snegu z letnimi :D

To bi držalo, če bi govorili o gosenicah, ampak guma ima zelo majhno stično površino z asfaltom in zelo veliko z zrakom. V AC ima guma 3x32 (zunanja/sredinska/notranja x32) točk na gumi, kar pomeni 1 točko na asfaltu in 31 v zraku. Zato se pri zelo nizkih temperaturah jedro mehkih gum ne ugreje in gumo poje (ni problem da se jedro ne ugreje, problem je delta med temperaturo površine in temperaturo jedra). Kot sm že prej povedu in je tudi v knjigi napisano: na temperaturo vpliva trenje in zrak.

Uredil - sarabwt
Link to post

Dokler ni spremenljivega vremena in day-night ciklov v AC res ne vidim pointa zakaj bi se spreminjala temperatura progre in kaj bi prineslo to gameplayju kar ne že prinese tale spremenljiv grip. To bi bla samo še ena konstanta, ki bi vplivala na isto nastavitev in bi jo bilo še težje kontrolirati.

Logično je da bi to dodali če bi dobili day-night ali spremenljivo vreme.

Link to post

Malo berem okoli. Na temperaturo gume vpliva definitivno 3 stvari in ne samo 2:

1) zunanja temp

2) temp asfalta

3) način vožnje

Temp asfalta sploh ni zanemarljiva. Rej se da je stična površina majhna, vendar je faktor kondukcije (kot pravi @sniperprof) tam veliko večji kot konvekcija zraka. Vse skupaj to vpliva oz. določa t.i "hot pressure".

 

@ArYeS: IR ima recimo dynamic weather in je kar zanimiva komponenta dirke. Temperatura ozračja in asfalta zelo vpliva na setup. Ta boljši tako pred dirko spremenijo kakšno zadnje krilce, pritisk v gumah. Moreš pa vedet kaj delaš.

Link to post

 

@MarkoP To so minimalne spremembe setupa. Klik tu, klik tam. Jaz bi se strinjal z Blažem - temperatura asfalta že vpliva na temperaturo gume, ampak precej malo...

Če se temperatura asfalta spremeni za 10°C (iz 20°C na 30°C), lahko to posledično segreje temperaturo gum za max 10°C. Ampak, ker prenos temperature ni 100%, se gume ne bodo segrele za 10°C. Temperatura zraka pa še manj vpliva na segrevanje gume. Pri gripu se z višanjem temperature asfalta lahko spreminja grip. Pa še to je tako zelo relativno, da je težko karkoli predvideti, saj imaš ponekod velik nanos gume, nekje je veliko druge umazanije in prahu, olje in druge tekočine, itd.

Tudi pritisk v gumah ne vpliva direktno na temperaturo, ampak samo posredno (bolj temperatura gume vpliva na pritisk). Če je pritisk previsok, je guma bolj napihnjena in je kontakna površina manjša, guma bolj drsi - ko drsi, se zaradi trenja viša temperatura. Podobno je s prenizkim pritiskom.

 

Link to post

Ja, definitivno, govorimo o klikih tu in tam. Niso to radikalne zadeve. Se strinjam 100%. Se pa radikalno lahko pozna na času. Recimo IR@Interlagos sem z temp asfalta okoli 35°C bil med top 15 v vsakem practice, ko je bila temp okoli 45°C sem bil bolj bogi zadaj. Kakor sem razbral iz pogovorov je bil glavni trik glede na temperaturo nastavit grip zadnjega dela avta, da si pred dolgo ravnico odprl gas čimprej.

Zgleda, kot bi te porinilo čez rob tistega idelanega območja, kjer gre pol hitro vse nazvdol.

Zanimivo....

Pri AC si še nisem na čistem s to temperaturo gum. Rad bi razumel.

Link to post

Zanimivo je ja. Vsi pametni sam ben neč neve. Pa iz špila u špil drgač... glede na to, da so to vrhunske simulacije, sploh nebi smelo bit razlik. Simulacija realne fizike je lahko samo ena. V eni igri je g 9.13, v drugi pa 10. Oboje ni vredno.

 

Kurba neč.

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Odgovori na to temo...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Povezava je bila samodejno vdelana.   Raje prikaži samo povezavo

×   Your previous content has been restored.   Počisti urejevalnik

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Temo prebirajo   0 uporabnikov

    Te strani si ne ogleduje noben registriran uporabnik

×
×
  • Ustvari novo...